2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرزتهیه حلوا زعفرانی  با آرد سفید مجلسی و بسیار خوشمزه

طرزتهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید مجلسی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه حلوا زعفرانی خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی با آرد سفید خیلی خوشمزه و خاص را باید از شیرینی پزهای قنادی ها یاد گرفت. دستور تهیه حلوا زعفرانی به سبک شیرینی پز ها را اینجا برایتان نوشته ایم. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه حلوا اوماج اردبیلی بسیار خوشمزه با دستور پخت سرآشپزها

مواد لازم برای تهیه حلوا زعفرانی 

 

 آرد سفید      ۲ لیوان
روغن مایع    نصف لیوان
کره               300 گرم 
شکر    ۱/۵ لیوان
آب    ۲/۵ لیوان
گلاب    یک چهارم لیوان
زعفران دم کرده    به مقدار لازم

حلوا زعفرانی


طرز تهیه حلوای زعفرانی


برای تهیه حلوای زعفرانی ابتدا باید شربت را تهیه کنید.  شکر و آب را با هم مخلوط کنید. روی حرارت کم قرار دهید و هم بزنید. منتظر شوید تا شهد آماده شود و قوام بیاید. 
حالا حلوا را شروع کنید. کمی کف تابه را چرب کنید. آرد را سه الکه کرده و در تابه بریزید و روی حرارت کم تفت بدهید. باید به طور مرتب آرد را هم بزنید. وقتی که به خوبی  تفت دادید ، دوباره به آن روغن اضافه کنید. توجه داشته باشید رنگ آرد پایه اصلی رنگ حلواست. اگر می خواهید حلوا قهوه ای تیره باشد باید بیشتر تفت بدهید. اما حداقل رنگ آرد باید کرم باشد. یعنی شما اگر می خواهید حلو رنگش روشن باشد باید آرد را به حدی تفت بدهید که رنگش کرم شوم. 


حالا نوبت اضافه کردن شربت است. شهدی که قبلا آماده کرده اید کم کم به آرد اضافه کنید. حین اضافه کردن مدام هم بزنید که ته نگیرد. وقتی آرام آرام شهد را اضافه کردید زعفران و گلاب را هم اضافه کنید. خوب هم بزنید. هم زدن کلید اصلی خوشمزگی و یک دست شدن حلوا است. باید مدام هم بزنید. وقتی مواد به خوبی با هم ترکیب شد نوبت اضافه کردن کره است. کره را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید در همه مراحل حتما باید شعله اجاق کم باشد. 
حالا ظرف را با دو دست بگیرید و حلوا را بالا و پایین کنید. اینکار برای یک نواخت شدن حلوا است. 
توجه داشته باشید نرمی حلوا در همین بالا و پایین کردن و تفت دادن مشخص می شود. اگر قوام حلوا به حدی بود که دوست داشتید می توانید شعله را خاموش کرده و چندبار دیگر حلوا را بالا و پایین و چپ و راست کنید و بعد با دمکنی روی آن را بپوشانید. 
یک ساعت بعد می توانید حلوا را سرو کنید. اگر آب شهد خیلی تبخیر شود ممکن است حلوا خشک شود بنابراین توجه داشته باشید حلوا را باید کمی نرمتر از حدی که دوست دارید بردارید چون با سرد شدن حلوا خود به خود کمی سفت تر هم می شود. 


نکته


در استفاده از کره و روغن خساست به خرج ندهید و البته زیاد هم روغن نریزید. 
می توانید هنگام درست کردن حلوا از هل هم استفاده کنید. 
شهد حلوا باید قوام داشته باشد. قوام شهد را می توانید با انگشت امتحان کنید. اگر شهد روی انگشت ماسید یعنی قوام دارد. البته نباید چسبندگی زیادی داشته باشد. رنگ شهد نیز نباتی یا کرم شفاف می شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.