2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه حلوا اوماج اردبیلی بسیار خوشمزه با دستور پخت سرآشپزها

طرز تهیه حلوا اوماج اردبیلی بسیار خوشمزه با دستور پخت سرآشپزها

طرز تهیه حلوا اوماج خیلی خوشمزه ازدبیلی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلوا اوماج یک حلوا و دسر خیلی خیلی خوشمزه اردبیلی است. طرز تهیه حلوا اوماج به شیوه سرآشپزهای اردبیلی را برای شما منتشر کردیم. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه حلوای شیر مجلسی و بسیار خوشمزه


موادلازم برای تهیه حلوا اوماج

 

 آردگندم سه كیلو
شكر سه كیلو
شیر یك بطرى
روغن یک کیلو و نیم
زعفران به مقدار لازم
دارچین مقداری 

 

طرز تهیه حلوا اوماج اردبیلی

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه "حلوا شیرازی " با فوت و فن سرآشپزها


طرز تهیه حلوا اوماج

 

 اول شربت حلوا را اماده مى كنیم،شكر را با سه لیتر اب  و ‌مقداری زعفران روی اجاق قرار دهید تا بجوشد  حالا شربت را كناری  قرار دهید. براى درست كردن اوماج آرد را  در تشت بزرگى بریزید و بعد شیر را كم كم اضافه کنید و ورز دهید تا خمیرخشكى بدست آید.  بعد از اینكه خمیر را درست كردید باید خمیر را از الك یا ابكشى كه خمیر از رد شود،رد كنید تا اوماج بدست آید.

طرز تهیه حلوا اوماج


 دو نوع اوماج بعد از الك كردن خمیر بدست می اید، ریز و درشت... اوماج ها كه اماده شد سه ساعت آن را کناری قرار دهید تا خشك شود و بعد كره و روغن را در ظرف بزرگى قرار دهید تا اب شود و بعد اوماج درشت را در آن  مى ریزیم و هم میزنیم تا كمى سرخ شود.

 


بعد اینكه اوماج درشت سرخ شد ،اوماج هاى ریز را اضافه مى كنیم و شعله ى اجاق را كمتر مى كنیم و هم میزنیم تا كاملا سرخ شود ،حدود نیم ساعت باید تفت بدهیم و مدام هم بزنیم تا حلوا نسوزد ،اوماجها كه سرخ شدن مقداری دارچین اضافه می کنیم  از هل یا زنجبیل هم می توانید استفاده کنید و بعد شربت را كم كم به مواد اضافه مى كنیم، بعد اینكه شربت را اضافه كردید  باید تا سفت شدن و جمع شدن حلوا به صورت دورانى باید آن را  هم بزنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.