2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه شیرینی ملکه  بادام به سبک شیرینی پزی ها

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام به سبک شیرینی پزی ها

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خیلی خوشمزه و سریع برای عید را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شیرینی ملکه  بادام یک شیرینی خوشمزه و عالی برای عید نوروز است ، این شیرینی خیلی خوشمزه را می توانید در خانه هم تهیه کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شیرینی پفکی مجلسی و خوشمزه بدون فر

مواد لازم برای تهیه شیرینی ملکه بادام


آرد سفید شیرینی: ۱۸۰ گرم
کره: ۷۵ گرم
پودر قند: ۵۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای روی شیرینی
خلال بادام: ۱۰۰ گرم
کره: ۲۵ گرم
عسل: ۵۰ گرم
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

شیرینی ملکه بادام


طرز تهیه شیرینی ملکه بادام


۱ ـ برای شروع کار کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و نرم شود؛ سپس کره نرم شده، پودر قند و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی چند دقیقه هم بزنید تا پفکی و شفاف شود.

۲ ـ در مرحله بعد تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و باز هم بزنید. سپس آرد را که از قبل الک کرده‌اید، کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا دست هم بزنید تا کم کم حالت خمیر به خود بگیرد و به دست نچسبد. نیازی به ورز دادن خمیر نیست. وقتی خمیر نرم شد، آن را داخل یک کیسه فریزر بگذارید و با وردنه خمیر را از روی کیسه فریزر کمی باز کنید و بعد داخل یخچال بگذارید تا حدود سی دقیقه استراحت کند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شیرینی نخود چی بسیار خوشمزه به سبک شیرینی پزها

 

۳ ـ برای تهیه مواد روی شیرینی عسل + خامه + کره را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید. وقتی از اطرف شروع به جوش‌های ریز کرد، زعفران دم کرده و خلال بادام را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند؛ سپس از روی حرارت بردارید.

۴ ـ خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و از کیسه فریزر خارج کنید. خمیر را روی صفحه کار بگذارید و کیسه فریزر را روی آن پهن کنید؛ سپس خمیر را با وردنه به قطر ۳ میل باز کنید و بعد با کاتر یا قالب دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید که، چون این شیرینی مواد رویی دارد، باید قالبی که استفاده می‌کنید، دارای حفره یا شکم خالی باشد. خمیرهای قالب زده آماده را داخل سینی فر بچینید و در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۱۵ دقیقه قرار بدهید تا شیرینی‌ها بپزند.

۵- بعد از گذشت این مدت زمان سینی را از فر خارج کنید و مواد روی شیرینی را که از قبل آماده کرده‌اید، داخل قسمت خالی شیرینی بریزید و سینی را دوباره به مدت ۳ تا ۵ دقیقه داخل فر بگذارید. از این به بعد گریل را روشن کنید تا روی شیرینی طلایی شود. وقتی سینی را از فر بیرون آوردید، عسل را روی شیرینی‌های داغ بمالید تا براق شود و بگذارید تا خنک شود.

 

 

نکته


اگر خمیر این شیرینی را بیش از حد ورز بدهید، به روغن می‌افتد و بعد از پخت سفت و خشک می‌شود.

در این شیرینی به جای بادام می‌توانید از هر نوع مغز خوراکی دیگر مانند پسته و گردو استفاده کنید.
همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش‌تری دم کنید، کم‌رنگ‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه‌تان از زعفران بیشتری استفاده کنید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد.
پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت شود؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت‌کوب بکوبید و سپس الک کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.