2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه قطاب یزدی خیلی خوشمزه به سبک حاج خلیفه

طرز تهیه قطاب یزدی خیلی خوشمزه به سبک حاج خلیفه

طرز تهیه قطاب یزدی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -قطاب یزدی یک شیرینی خیلی خوشمزه است که در واقع از سوغاتی های یزد نیز هست. طرز تهیه شیرینی قطاب یزدی به سبک

حاج خلیفه رهبر  را بخوانید و در خانه بپزید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شیرینی لوزپسته به سبک قنادی های یزدی


مواد لازم برای تهیه قطاب یزدی


  آرد سفید شیرینی -  ۳۰۰ گرم
  تخم مرغ - یک عدد
  زرده تخم مرغ - یک عدد
  ماست کم چرب - ۱۰۰ گرم
  روغن جامد - ۱۰۰ گرم
  وانیل - یک چهارم قاشق چای‌خوری
  پودر پسته برای تزیین - به میزان لازم
مواد داخل قطاب
  مغز گردو یا پسته - ۳ قاشق غذاخوری
  پودر نارگیل - یک قاشق غذاخوری
  پودر قند - ۳ قاشق غذاخوری
  پودر هل - یک قاشق مرباخوری

قطاب یزدی

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بامیه ترکی بسیار لذیذ+دستور پخت شیرینی پزهای ترکیه ای


 طرز تهیه قطاب یزدی


 برای تهیه مواد میانی قطاب پودر نارگیل، گردو یا پودر پسته را همراه با پودر هل یا هل درسته و پودر قند داخل آسیاب بریزید و چند دقیقه بزنید تا مواد حالت خمیری و چسبنده پیدا کند سپس مواد آماده را کنار بگذارید.
1- ابتدا تخم مرغ کامل را همراه با یک زرده تخم مرغ و وانیل داخل یک کاسه مناسب بریزید و حدود یک دقیقه با همزن برقی هم بزنید سپس روغن جامد را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر هم بزنید.
2-  در مرحله بعد ماست را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شود.
3- در این مرحله همزن را کنار بگذارید و آرد را کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با دست هم بزنید تا کم کم خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد که به دستتان نچسبد. اگر خمیر هنوز به دستتان ‌چسبید یا چرب بود، کمی آرد شیرینی به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که خمیر قطاب را نباید بیش از حد ورز بدهید؛ زیرا به روغن می‌افتد و درنهایت قطاب شما خشک خواهد شد.
4- روی خمیر را با یک پارچه تمیز بپوشانید و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند سپس خمیر را از یخچال خارج کنید و روی میز کار بگذارید.
5- به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و کف دستتان باز کنید تا شبیه یک دایره شود و بعد یک قاشق از مواد میانی قطاب را که از قبل آماده کرده‌اید، وسط خمیر بریزید.
6- با کمک انگشتان دست اطراف خمیر را جمع کنید و بالا بیاورید و به هم بچسبایند، به طوری که خمیر به شکل یک گردو کاملا گرد باشد.
7- داخل یک شیر داغ کن یا قابلمه گود روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا روغن داغ شود سپس قطاب‌ها را یکی یکی سرخ کنید. رنگ قطاب باید طلایی روشن باشد.
8- بعد از این‌که قطاب‌های سرخ شده کاملا خنک شدند، آن‌ها را داخل پودر قند بغلتانید و بعد داخل ظرف مدنظر بچینید و با پودر پسته تزیین کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.