2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه لواشک زردآلو ملس و مجلسی

طرز تهیه لواشک زردآلو ملس و مجلسی

طرز تهیه لواشک زردآلو خیلی خوشمزه وخاص را اینجا بخوانید

جامعه پویا -لواشک زرد آلو یک تنقلات بسیار خوشمزه و عالی است. می توانید لواشک زردآلو را در خانه درست کنید و برای زمستان هم نگهداری کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک شلیل خیلی خوشمزه و مجلسی


مواد لازم برای تهیه لواشک زردآلو بازاری


زرد آلو کاملا رسیده 2 کیلو 
آب نصف لیوان
نمک نصف قاشق چای خوری

لواشک زردآلو


طرز تهیه لواشک زردآلو


ابتدا زرد آلو را خوب بشویید و صبر کنید تا آب آن برود سپس هسته ها را جدا کنید، زردآلوها را داخل قابلمه بریزید نصف لیوان آب را هم اضافه کنید. زیر اجاق را روشن کنید تا زردآلوها بپزد. بهتر است شعله را کم کنید. وقتی زردآلوها حسابی پخت و حالت پوره پیدا کرد، نمک را اضافه کنید و هم بزنید. زیراجاق را خاموش کنید. 
حالا یک آبکش را روی کاسه یا قابلمه قرار دهید. مواد را داخل آبکش بریزید و با دست روی سوراخ های آبکش بمالید آنقدر اینکار را انجام دهید تا گوشتها از پوست جدا شده و داخل قابلمه ریخته شود. 
سپس یک سینی بردارید و کف آن را چرب کنید. می توانید از کیسه مخصوص لواشک هم استفاده کنید و کیسه را کف سینی پهن کنید. سپس مواد به دست آمده را خیلی آرام روی سینی بریزید و کاملا صاف کنید. نباید مواد زیاد باشد چون لواشک شما کلفت می شود. 
حتما باید سطح لواشک یکسان باشد تا خوب خشک شود. 
حالا سینی را جلوی آفتاب قرار دهید. بهتر است تا دو روز لواشک ها جلوی آفتاب باشد. از روز سوم می توانید در سایه قرار دهید. اینکار باعث می شود لواشک خوشرنگ شود. هرچند ممکن است خشک شدن آن کمی بیشتر طول بکشد. 
بعد از یک هفته لواشک ها آماده است می توانید نوش جان کنید.


نکته


اضافه کردن نمک برای طعم بهتر لواشک است اگر دوست ندارید می توانید زرد آلو را بدون نمک یا هر افزودنی دیگری لواشک کنید. 
اگر زردآلوها ترش است می توانید شکر استفاده کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.