2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه کیک قاشقی بدون شیر بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک قاشقی بدون شیر بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک قاشقی بسیار خوشمزه بدون شیر را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کیک قاشقی را می توانید بدون شیر هم تهیه کنید. این کیک را در خانه بپزید و برای عصرانه سرو کنید. 

 

برای تهیه کیک قاشقی حتما از مواد درجه یک استفاده کنید

کیک قاشقی بدون شیر

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دسر بانوفی پای بسیار خوشمزه و آسان و مجلسی


مواد لازم کیک قاشقی


آرد قنادی    ۱ لیوان
تخم مرغ    ۱ عدد
شکر    ½ لیوان
وانیل    ¼ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری
ماست    ½ لیوان
بکینگ پودر    ۱ قاشق چایخوری سر پر

کیک قاشقی بدون شیر خانگی


طرز پخت کیک قاشقی بدون شیر

برای تهیه کیک قاشقی خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر حجیم و کرم رنگ شود.
در این مرحله ماست را به کاسه اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در صورتی که ماست در دسترس نداشتیم، می توانیم از نصف لیوان شیر یا نصف لیوان آب جوش استفاده کنیم.

 


در صورتی که بخواهیم به جای استفاده از ماست از آب جوش استفاده کنیم، باید حین اضافه کردن آب جوش مواد را به صورت مداوم مخلوط کنیم تا آب جوش باعث بستن تخم مرغ نشود و مایه کیک را خراب نکند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کیک گل سرخ بسیار خوشمزه و مجلسی + فیلم


البته بهترین گزینه همان ماست است، چون باعث سبک شدن و پوک تر شدن بافت کیک می شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و الک می کنیم، سپس طی دو مرحله به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
هنگام اضافه کردن آرد باید از لیسک استفاده کنیم تا پف مواد نخوابد. نکته دیگر اینکه در صورتی که بخواهیم به جای ماست از شیر یا آب جوش استفاده کنیم باید یک چهارم لیوان آرد بیشتر به مواد اضافه کنیم تا مایه کیک منسجم شود.

 

پس از اینکه مایه کیک به طور کامل یکدست شد، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه انواع گاناش شکلاتی مرحله به مرحله به سبک قنادی ها

پس از اینکه روغن داغ شد، ۱ قاشق غذاخوری از مایه کیک داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا خوب سرخ شود. در حین سرخ شدن کیک ها با قاشق روی کیک ها روغن داغ می ریزیم، این کار باعث می شود که کیک های قاشقی به خوبی پف کنند.


پس از اینکه یک سمت کیک ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کیک های سرخ شده را روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس سرو می کنیم.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.