2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه فانل کیک خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فانل کیک خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فانل کیک خوشمزه و مجلسی در خانه را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -فانل کیک یا کیک قیفی یک نوع کیک خوشمزه است که چون دستور پخت آسانی دارد به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. 
برای تهیه فانل کیک باید کمی حوصله به خرج دهید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کیک یزدی بسیار خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای تهیه فانل کیک 


تخم مرغ : ۳ عدد
شیر : ۲ پیمانه
 آرد سفید : ۴ پیمانه
 شکر : ۱/۳ پیمانه
نمک : 1/2 قاشق مرباخوری 
بیکینگ پودر : ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم برای سرخ کردن
پودر قند : به مقدار لازم

طرز تهیه نافل کیک


طرز تهیه فانل کیک


در یک کاسه بزرگ 3 عدد تخم مرغ و 2 پیمانه شیر را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه بزرگ دیگر، 4 پیمانه آرد سفید، 1/3 پیمانه شکر، 1/2 قاشق مرباخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. حالا مواد خشک و خیس را کم کم با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که در خمیر اثری از گلوله های  آرد باقی نمانده باشد. تقریبا به اندازه 2/5 سانتیمتر از سرخ کن یا تابه  که می خواهید از آن استفاده کنید را روغن سرخ کردنی بریزید و بعد بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و تقریبا به دمای 190 درجه سانتیگراد برسد.

بیشتر بخوانید : فوت و فن پخت شیرینی پنجره ای بسیار خوشمزه و مجلسی به سبک قنادی ها

دو روش برای ریختن خمیر فانل کیک وجود دارد شما می توا نید از قیف استفاده کنید. به این صورت که قیف را از خمیر پر کنید و انگشت خود را بر روی دهانه قیف نگه دارید ، قیف را روی روغن ببرید، انگشت خود را رها کنید تا خمیر در روغن ریخته شود .

طرز تهیه نافل کیک خانگی
 روش دوم اینکه خمیر را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید. سپس، وقتی روغن آماده شد انتهای کیسه را با قیچی ببرید و کیسه خمیر را روی روغن نگه دارید و به شکل پیچشی خمیر را در روغن بریزید و برای قطع کردن با نوک انگشت سر پلاستیک را نگه دارید . حدود 2 تا 3 دقیقه هر طرف فانل باید روی شعله باشد تا سرخ شود . اگر شما از روش دوم استفاده میکنید بسته به اندازه برشی که میزنید میتوانید وافل های بزرگ یا کوچک درست کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دونات مغزدار شکلاتی

هنگامی که دو طرف فانل کیک سرخ شدن و کمی قهوه ای شدند قبل از اینکه انها را در ظرف سرو بگذارید  بر روی یک دستمال کاغذی قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود .  حالا فانل کیک را  بر روی قفسه های توری قرار دهید  تا خنک شوند  و بعد مقداری پودر قند بر روی آن الک کنید. سپس نوش جان کنید و لذت ببرید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.